Voda. Nikdo z nás si nedovede představit jaké to je, mít jí nedostatek. Ale všichni víme, že jsou místa, ve kterých lidé denně bojují i o pár mililitrů. Právě kvůli těmto oblastem vznikají projekty, jako je Acqua for Life, se kterým je již třetím rokem spojena značka luxusních parfémů Giorgio Armani. Možnost pomoci si nenechala ujít řada českých VIP.
Pro nás je pitná voda samozřejmostí, a to nejen jako nápoj, ale denně se pitnou vodou myjeme, čistíme domácnost, nebo jen z bytu pozorujeme, jak nám stéká po oknech při mohutném dešti a ještě se rozčilujeme, že si nemůžeme jít zaběhat. Tyto pocity ale v některých oblastech v Ghaně, Bolívii ani na Haiti neznají. Když už nějakou vodu mají, tak rozhodně není pitná – tedy alespoň ne v tom smyslu, jak ji známe my.
Symbolikou letošní kampaně byla právě kvalita a množství vody. Zatímco v problémových oblastech je vody nedostatek, zapáchá a není vhodná k jakékoliv konzumaci, v lahvičce Acqua di Gio nebo Acqua di Gioia je voda krásně voňavá a Giorgio Armani za každý prodaný flakon věnuje potřebným 100l pitné vody.
S touhou pomoci se do letošní kampaně zapojili Zlata Adamovská, Lukáš Hejlík, Andrea Kerestešová, Tereza Kostková, Lumír Olšovský, Emma Smetana, David Suchařípa a Kamila Špráchalová. Zakoupením parfému přispěl každý z nich ke zlepšení životní úrovně v zemích, kde je to nejvíce potřeba. Ne každý však může říci, že přesně ví, co je opravdová bída. Zlata Adamovská měla možnost na vlastní oči vidět to, o čem se u nás jen mluví. „Ráda a často cestuji. Bohužel jsem i já měla možnost na vlastní oči vidět lidi a to včetně dětí, kterým chybí základní životní potřeby. V takových chvílích by člověk nejraději zavíral oči, ale tím by nic nevyřešil. Obě moje děti zanedlouho oslaví narozeniny, tak doufám, že je obě vůně nejen potěší, ale že budou mít i dobrý pocit, že pomohli svým vrstevníkům k lepšímu životu,“ rozpovídala se Zlata Adamovská. Její názor sdílí i David Suchařípa, který říká: „Často jezdím po světě a vidím, jak my se vlastně máme dobře. Tak málo stačí udělat, aby to pro lidi v rozvojové zemi znamenalo moc.”
Osobnosti, které mají ve společnosti nějaký vliv, by měly jít příkladem ostatním lidem a to se dnes snad podařilo. S touto kampaní je ve světě spojován Sean Penn a Petra Němcová. „Z téhle akce mám upřímnou radost. Když už žijeme v konzumní společnosti, je nanejvýš správné, aby aspoň některé z našich nákupů dávaly smysl. Za každý prodaný parfém 100 litrů vody tam, kde je to potřeba. To je prostě geniální nápad,“ tleská Emma Smetana a připojuje se k dalším osobnostem, které akci podpořily.
„Nejsem tak statečná, abych odjela fyzicky pomáhat do těchto zubožených destinací a tak se snažím alespoň touto cestou. Pěkně zápecnicky z pohodlné Evropy. Ale kdybych tam měla potkat Penna, možná bych se na Haiti vypravila. Podpořím ho tedy takto na dálku, i to má smysl,“ tak s tímto výrokem Kamily Špráchalové se jistě ztotožní většina z nás. Je to velmi psychicky náročné, čelit takovému utrpení tváří v tvář, ale každá pomoc má smysl, a to i tato na dálku.
Foto: Giorgio Armani