Neplaťte za drahé zboží ve slevě


Ne vždy je možné při nákupu ve slevách ušetřit. Mrkněte se, jaké finty mohou prodejci při slevových akcích využívat.

1. Navýšení původní ceny

Na vysoká procenta zákazníci letí. Ne vždy si ale mohou prodejci dovolit své zboží zlevnit o tolik. Průměrná marže v českých obchodech se pohybuje okolo 30 %. Na oblečení to může být více, na elektronice zase méně.

Pokud tedy vidíte obří slevy nad polovinu původní ceny, může to znamenat několik věcí: prodejce se domluvil s výrobcem a hromadně poskytli slevu, nebo ruší svoje zásoby a prodává tak zboží, aby měl co nejmenší ztrátu, anebo třetí možnost: pravá původní cena je stejná nebo jen o málo vyšší než cena po slevě – na cedulku se ale napíše původní cena mnohem vyšší, neboť psychika působí a zákazník raději koupí zboží za stovku, na které je sleva 70 %, než zboží za stovku, na které je sleva 20 %.

V současnosti je krásným příkladem skutečně snížených cen např. eshop Emoi.cz, který poskytuje slevy 30% - 50%.

2. Sleva na vše – není na vše

Bannery a letáky zákazníky nalákají na vysoké slevy v obchodě, ale kupující po vybrání zboží zjistí, že deklarovaná sleva na vše se ve skutečnosti na všechno zboží nevztahuje. Zlevní se pouze pár vybraných kousků.

Stejně tak je často možné nějaké slevové poukazy využít jen při utracení nějaké minimální částky. A zákazník tak ve snaze ušetřit musí zaplatit víc, než původně plánoval.

3. I dopravu zdarma musí někdo zaplatit

Pokud prodejce na internetu nabízí dopravu zdarma v nějaké speciální akci, nejspíš do takové akce investoval. Pokud ji ale nabízí stále a není ani potřeba nakoupit za určitou částku, můžete si být jisti, že za dopravu ve skutečnosti zaplatíte. Doprava totiž bývá rozpočítána mezi cenu zboží, které je tak už v základu vyšší než u konkurence. Pokud koupíte jeden kousek, ještě se to vyplatí. Při velkém nákupu se však většinou vyplatí nakoupit někde, kde si za dopravu zaplatíte zvlášť.

4. Outlet není outlet

Správně by outletové zboží mělo být značkové a pocházet ze skladových zásob, které jsou už určeny k rozprodeji. Většinou se tak jedná o zboží z loňských kolekcí či skladu zbylém po zrušení prodejny. Na e-shopech by tedy správně mělo být označeno zboží cedulkou „outlet“ jen v tom případě, že se nebude už naskladňovat a že se rozprodávají poslední kusy. Mezi mé osvědčené outletové e-shopy patří například Emoi.cz. Řada online prodejců však slovo „outlet“ zneužívá a nabízí takto Neznačkové zboží.

Komentáře

Pro zobrazení komentářů se musíte přihlásit.